Skjemabank

Dette er kommunens skjemabank, og skjemaene er inndelt etter fagområder. De fleste av skjemaene er foreløpig manuelle og må fylles ut og sendes inn enten på e-post eller papir. Digitale skjema skal som regel sendes inn elektronisk, men av personvernhensyn må enkelte av dem skrives ut og sendes som papirpost.

Ved å klikke på skjemanavnet kommer du til en informasjonsboks. Her finner du informasjon om skjemaet, lenke til skjemaet, ansvarlig enhet m.m.

Finner du ikke det du leter etter?
Ta kontakt med Servicetorget, postmottak@namsos.kommune.no, tlf. 74 21 71 00
Besøksadresse: Namsos samfunnshus, Abel Meyers gt. 12, Namsos

 

Innsynsbegjæring - Bruk vårt elektronikse skjema.
Mer informasjon om innsyn og innsynskrav.

Arbeid

  • Ledige stillinger
  • Velkommen som jobbsøker i Namsos kommune!

    Som kommune jobber vi hele tiden med å bli mer effektive. Derfor ber vi deg sende inn din søknad via vårt elektroniske rekrutteringssystem!

    Ledige stillinger i Namsos kommune

     

    Slik søker du

    Slik går du frem for å søke på utlyste stillinger:
     
    For deg som er ekstern/ny søker:

    • Klikk på lenken «ledige stillinger» ovenfor
    • Klikk «registrer søker» for å lage brukernavn og passord
    • Du må ha en e-postadresse

    For deg som har brukernavn og passord:

    • Klikk på lenken «ledige stillinger» ovenfor
    • Skriv inn brukernavn og passord og klikk på den blå pila


    Har du glemt brukernavn eller passord?

     

    Problemer med å sende inn søknad? Kontakt personalavdelingen på tlf. 74 21 71 00

    Søknadsfrist

    Frister står på siden sammen med kunngjøringsteksten for hver enkelt stilling

    Ansvarlig

    Personalavdelingen
    Sentralbord: 74 21 71 00
    E-post: postmottak@namsos.kommune.no
    ​Besøksadresse: Abel Margrethe Meyers gt 12, Namsos samfunnshus
    Postadresse: Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos

  • Vikararbeid i barnehage
  • Bruk dette skjemaet hvis du ønsker å arbeide som vikar i barnehage.

    Søknadsskjema - tilfeldig vikararbeid i barnehage

    Slik søker du

    Oppgi utdanning og relevant praksis.
    Kryss av på de barnehagene du ønsker å vikariere i.
    Informasjon om barnehagene finner du på kommunens oppvekstportal.

    Du vil bli oppringt hvis du får vikarjobb i barnehagene.

    Søknadsfrist

    Ingen søknadsfrist. Du kan søke hele året.

    Ansvarlig

    Kontakt Servicetorget hvis du trenger hjelp til utfylling av skjemaet.
    Sentralbord: 74 21 71 00
    E-post: postmottak@namsos.kommune.no ​
    Besøksadresse: Abel Margrethe Meyers gt 12, Namsos samfunnshus
    Postadresse: Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos
    Nettprat: Er snakkebobla til høyre på denne siden grønn, så sitter vi klar til å ta imot spørsmål fra deg! Klikk på bobla for å starte en samtale.

    Se også

    Vikararbeid i skole
  • Vikararbeid i skole
  • Bruk dette skjemaet hvis du ønsker å arbeide som vikar i skolen.
     

    Skjema - ​Vikararbeid i skolen

    Slik søker du

    Oppgi utdanning og relevant praksis.
    Kryss av på de skolene du ønsker å vikariere i.
    Informasjon om skolene finner du på kommunens oppvekstportal.

    Du vil bli oppringt hvis du får vikarjobb i skolen.

    Søknadsfrist

    Ingen søknadsfrist. Du kan søke hele året.

    Ansvarlig

    Kontakt Servicetorget hvis du trenger hjelp til utfylling av skjemaet.
    Sentralbord: 74 21 71 00
    E-post: postmottak@namsos.kommune.no ​
    Besøksadresse: Abel Margrethe Meyers gt 12, Namsos samfunnshus
    Postadresse: Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos
    Nettprat: Er snakkebobla til høyre på denne siden grønn, så sitter vi klar til å ta imot spørsmål fra deg! Klikk på bobla for å starte en samtale.

    Se også

    Tilfeldig vikararbeid i barnehage

    Oppvekstportalen i Namsos

Barn og familie

  • Adopsjon
  • Slik søker du

    Du finner all informasjon på nettstedet til Barne-, og ungdoms- og familiedirektoratet (Bufdir).

    Her finner du informasjon om blant annet

    • Hvordan du skal gå frem hvis du ønsker å adoptere
    • Adopsjonsforberedende kurs
    • Informasjon om biologisk opphav for den adopterte
    • Publikasjoner om adopsjon
    • Oversikt over skjemaer

    Ansvarlig

    Barneverntjenesten, Midtre Namdal samkommune

    Kontaktinformasjon: 
    Tlf. Ekspedisjon, tlf. 476 65 270
    Besøksadresse: Familiens Hus, Carl Gulbransons gt. 4, Namsos
    Postadresse: Midtre Namdal samkommune, Barnevern, Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos
    E-post: postmottak@midtre-namdal.no​
    Leder: Kirsti Myrvang

    Se også

    Kontakt en adopsjonsorganisasjon

    Adopsjonsforum

    InorAdopt

    Verdens Barn

  • Barnehage - oppsigelse/endring av plass
  • Når du skal si opp en barnehageplass i de kommunale barnehagene i Namsos kommune må du fylle ut et elektronisk skjema.

    Slik søker du

    Gå inn på barnehageportalen
    Logg deg inn med brukernavn/passord eller ID-porten/MinID.
    Nye brukere må først opprette egen profil.
    Brukere som benytter innlogging med brukernavn/passord vil motta passord på oppgitt
    e-postadresse innen kort tid.

    Det må oppgis egen e-postadresse i skjemaet.
    Du vil da motta en elektronisk bekreftelse når oppsigelsen er registrert hos oss.

    Ansvarlig

    Barnehagekontoret

    Har du spørsmål, så kan du ta kontakt med oss:
    Sentralbord: 74 21 71 00

    Barnehagesjef: Marthe Hatland Tlf. 970 47 456
    Rådgiver: Dagrun Hamnes Tlf. 414 88 603

    Besøksadresse: Abel Margrethe Meyers gate 12, Namsos,
    Postadresse: Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos
    E-post: postmottak@namsos.kommune.no

  • Barnehage - søknad om plass
  • Her kan det søkes om plass i alle barnehager i Namsos kommune.
    Alle må registrere sin søknad om plass elektronisk via barnehageportalen.

    Slik søker du

    Ny søknad:
    1. Gå til Barnehageportalen
    2. Velg Barnehage i menyen øverst på siden - da kan du starte utfylling av det elektroniske skjemaet.

    Du trenger ikke logge inn for å søke om ny plass. Det samme gjelder ved søknad om overflytting til annen barnehage eller SFO.

    I forbindelse med søknad om barnehageplass er det obligatorisk å fylle ut e-postadresse.
    Har du ikke e-postadresse, kan du opprette dette gratis på internett, for eksempel på:

    gmail.com
    outlook.com
    yahoo.com

    Endre søknad: For å endre en søknad må du være innlogget.

    Endre/si opp eksisterende plass: For å endre/si opp eksisterende plass må du være innlogget.

    Søknadsfrist

    Søknadsfrist for opptak er 1. mars.

    Svar på søknaden sendes pr. mail, og kan forventes innen 15. april. Når du har registrert din søknad, får du tilsendt brukernavn og passord pr. post slik at du selv kan følge søknadsbehandlingen.

    Ansvarlig

    Barnehagekontoret

    Har du spørsmål, så kan du ta kontakt med oss:
    Sentralbord: 74 21 71 00

    BarnehagesjefMarthe Hatland Tlf. 970 47 456
    RådgiverDagrun Hamnes Tlf. 414 88 603

    Besøksadresse: Abel Margrethe Meyers gate 12, Namsos,
    Postadresse: Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos
    E-post: postmottak@namsos.kommune.no

  • Bekymringsmelding til barnevernet
  • Er du bekymret for et barn eller en ungdom?

    Du trenger ikke ha bevis eller være sikker på at noe er galt før du melder fra, men informasjonen må være mer enn et rykte. Det er barneverntjenestens oppgave å undersøke saken nærmere.

    En melding til barneverntjenesten kan være skriftlig, gis over telefon eller ved personlig oppmøte.

    Slik søker du

    Du kan bruke dette skjemaet: Bekymringsmelding til barnevernet

    Er du usikker på hvordan du skal fylle ut skjemaet? Her kan du få hjelp:
    Bufdir informerer om når – hvorfor og hvordan du sender en bekymringsmelding
    Barneverntjenesten i Midtre Namdal

    Ansvarlig

    Barnevernstjenesten i Midtre Namdal samkommune

    Ekspedisjon, tlf. 476 65 270
    Telefon og e-post, ansatte
    Åpningstider

     

  • Familie- og ungdomsteam - forespørsel
  • Teamet skal være et lett tilgjengelig tilbud, som gir støtte til barn, ungdommer og familier som opplever utfordringer i hverdagen.

    Aldergruppen 0-23 år.

    Skjema for utfylling

    Ansvarlig

    Namsos helsestasjon

    Besøksadresse: Familiens Hus, Carl Gulbransons gate 4, Namsos
    Postadresse: Namsos kommune, Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos
    Telefon: 948 03 003
  • Henvisning til logoped
  • Ansvarlig

    Logoped: Margrethe Skille
    Besøksadresse: Familiens hus, Carl Gulbransons gt. 4, 7800 Namsos
    Postadresse: Namsos kommune, Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos
    Telefon: 959 88 106
    E-post: postmottak@namsos.kommune.no

    Se også

    Mer informasjon om hva en logoped gjør.

  • Reduksjon av foreldrebetaling i barnehage og gratis kjernetid
  • Slik søker du

    Søknadsskjema

    Informasjon om rett til reduksjon i foreldrebetaling

    Som husholdning regnes ektefeller, registrerte partnere og samboere. Der hvor barnet/barna bor fast (tidligere delt bosted) hos begge foreldre skal beregningen skje ut ifra inntekt i det hjemmet hvor barnet er registrert i folkeregisteret.

    Foreldrebetalingen skal beregnes ut fra samlet kapital- og personinntekt i husholdningen. Husholdning med en samlet kapital- og personinntekt som er lavere enn 486 750 per år har rett til å søke om redusert foreldrebetaling.

    Selvangivelse for 2015 må vedlegges søknaden som dokumentasjon. Dersom noen opplysninger om skattepliktig person- eller kapitalinntekter ikke vedgår av selvangivelsen er søker pliktig til å opplyse om dette i søknaden.

    Gratis kjernetid 20 t/uke gjelder 3-, 4- og 5 åringer. Inntektsgrensen er 417 000,- kr.

    Som husholdning regnes ektefeller, registrerte partnere og samboere. Der hvor barnet/barna bor fast (tidligere delt bosted) hos begge foreldre skal beregningen skje ut ifra inntekt i det hjemmet hvor barnet er registrert i folkeregisteret.

    Alle med rett på gratis kjernetid/oppholdstid har også rett på redusert foreldrebetaling.

    Selvangivelse for 2015 må vedlegges søknaden som dokumentasjon. Dersom noen opplysninger om skattepliktig person- eller kapitalinntekter ikke vedgår av selvangivelsen er søker pliktig til å opplyse om dette i søknaden.

    Mer informasjon

    Alle søknader- enten barnet går i privat eller kommunal barnehage sendes inntil videre Namsos kommune v/barnehagekontoret.

    Søknadsfrist

    Søknadsfrist: 15.05.2016

    Ansvarlig

    Barnehagekontoret:

    Sentralbord: 74 21 71 00
    Barnehagesjef Marthe Hatland Tlf. 970 47 456
    Rådgiver Dagrun Hamnes Tlf. 414 88 603

    Besøksadresse:Abel Margrethe Meyers gate 12, Namsos
    Postadresse:Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos

  • SFO - oppsigelse av plass
  • Slik søker du

    For å si opp plassen må du fylle ut et elektronisk skjema

    Her kommer du direkte til Barnehage/SFO-portalen

    På portalen, som er både for barnehage og SFO, vil du også ha tilgang til «Min side» der dine barn er registrert. Her kan du endre adresse, telefonnummer/e-postadresse, etc.

    Du må ha brukernavn og passord når du skal logge inn.

    Søknadsfrist

    Det er 2 måneders oppsigelsestid m.h.t. betaling, regnet fra den dato skolen mottar skriftlig melding på fastsatt skjema. Ved oppsigelse av plass etter 1. mars, må det betales for resterende del av skoleåret.

    Ansvarlig

    Oppvekstavdelingen.

    Ta kontakt med skolen hvis du har spørsmål.
    Kontaktinformasjon - grunnskolene i Namsos kommune

  • SFO - søknad om plass/endring av plass
  • For å søke om plass på SFO/FeFo bruker du elektronisk skjema på barnehage/SFO-portalen.

    Slik søker du

    • Du trenger ikke logge inn for å søke om ny plass.
    • Dersom du ikke er registrert tidligere vil du få brukernavn og passord tilsendt etter at søknad om SFO-plass er registrert.
    • Har du allerede brukernavn og passord benytter du dette ved innlogging.
    • Endring av plass: logg inn med brukernavn og passord
       

    Her kommer du direkte til Barnehage/SFO-portalen.

    Søknadsfrist

    Søknadsfrist for opptak i SFO (skolefritidsdel) for nytt skoleår er 15. mars.

    Søknad om endring av plass kan gjøres hele året.

    Ansvarlig

    Oppvekstavdelingen

    Tlf. 74 21 71 00
    Postadresse: Namsos kommune, Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos
    Besøksadresse: Samfunnshuset, Abel Margrethe Meyers gt 12, Namsos

    Eventuelle spørsmål kan rettes til den enkelte skole.

Skole og utdanning

  • Elevpermisjon
  • Slik søker du

    Skolen kan kontaktes for å få veiledning om og hjelp til å søke om permisjon.

    Søknadsfrist

    Søknader behandles fortløpende.

    Ansvarlig

    Oppvekstavdelingen
    Kontakt egen skole i kommunen.

  • Flytte til ny skole
  • Slik søker du

    • Når en elev skal flytte til ny skole, enten det er innad i kommunen, ut av kommunen eller til kommunen, så må foresatte kontakte den skolen som eleven skal flytte fra
    • Det er skolen som fyller ut flyttemeldingsskjema som de sender til mottakende kommune/skole.
    • Flyttinger innen kommunen som medfører at man ikke trenger å bytte skole, skal også meldes til skolen.  

    Ansvarlig

    Oppvekstavdelingen - den enkelte skole.

  • Henvisning til logoped
  • Ansvarlig

    Logoped: Margrethe Skille
    Besøksadresse: Familiens hus, Carl Gulbransons gt. 4, 7800 Namsos
    Postadresse: Namsos kommune, Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos
    Telefon: 959 88 106
    E-post: postmottak@namsos.kommune.no

    Se også

    Mer informasjon om hva en logoped gjør.

  • Kulturskole - oppsigelse
  • Påmeldingen til Namsos kommunale kulturskole er bindende.
    Oppsigelse av elevplass før 15. august gir betalingsfritak påfølgende vårsemester.

    Skjema - oppsigelse av plass ved Namsos kommunale kulturskole

    Slik søker du

    • Dersom plassen ønskes oppsagt, må dette gjøres skriftlig (eget skjema) i løpet av året.
    • Elevpenger betales 2 ganger i året og refunderes ikke dersom eleven slutter i løpet av året. Kulturskolen kan tilby flytting til annen disiplin dersom det finnes ledig kapasitet
    • For lengre tids sykdom (mer enn 5 uker) og ved flytting fra bosted, kan elevpengene reduseres i samsvar med den periode eleven ikke har mottatt undervisning. Forutsetningen for en slik reduksjon er at kulturskolen informeres så raskt som mulig
    • Elevplassen skal bekreftes for hvert skoleår, gjennom re-registrering
    • Det kan innvilges permisjon etter søknad

    Ansvarlig

    Oppvekstavdelingen

    Ta gjerne kontakt på telefon 74 21 75 00 eller e-post kulturskolen@namsos.kommune.no dersom du har spørsmål.

  • Kulturskole - søknadsskjema
  • Slik søker du

    Påmelding til Namsos kommunale kulturskole

    NB! Elever som har vært elev ved kulturskolen tidligere men IKKE inneværende skoleår: Ta kontakt for å få passord!

    Søknadsfrist

    Søknadsfrist var 20. mai 2015.
    Det er fortsatt mulig å søke hele skoleåret 2015/2016. Da blir man automatisk satt på venteliste og vil få plass når det evt blir noe ledig.
     

    Ansvarlig

    Oppvekstavdelingen
    Ta gjerne kontakt på telefon 74 21 75 00 eller e-post kulturskolen@namsos.kommune.no dersom du har spørsmål.

  • Overnatting i skolebygg
  • Slik søker du

    Krav til søknad

    Brannsjefen skal ha skriftlig søknad minst 14 dager før overnatting finner sted med minimum følgende opplysninger.

    1. Tidsrom når det planlegges overnatting på skolen
    2. Antall personer og alder
    3. Ansvarlig leder på plassen: navn og alder og telefonnummer
    4. Situasjonsplan/tegninger som viser areal planlagt benyttet

    Søknadsfrist

    Minst 14 dager før overnatting finner sted.

    Ansvarlig

    Brannsjef: Ståle Ruud
    Telefon: 74 21 71 00
    E-post: postmottak@namsos.kommune.no
    Besøksadresse: Samfunnshuset, Abel Margrethe Meyers gt. 12, Namsos
    Postadresse: Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos

  • SFO - oppsigelse av plass
  • Slik søker du

    For å si opp plassen må du fylle ut et elektronisk skjema

    Her kommer du direkte til Barnehage/SFO-portalen

    På portalen, som er både for barnehage og SFO, vil du også ha tilgang til «Min side» der dine barn er registrert. Her kan du endre adresse, telefonnummer/e-postadresse, etc.

    Du må ha brukernavn og passord når du skal logge inn.

    Søknadsfrist

    Det er 2 måneders oppsigelsestid m.h.t. betaling, regnet fra den dato skolen mottar skriftlig melding på fastsatt skjema. Ved oppsigelse av plass etter 1. mars, må det betales for resterende del av skoleåret.

    Ansvarlig

    Oppvekstavdelingen.

    Ta kontakt med skolen hvis du har spørsmål.
    Kontaktinformasjon - grunnskolene i Namsos kommune

  • SFO - søknad om plass/endring av plass
  • For å søke om plass på SFO/FeFo bruker du elektronisk skjema på barnehage/SFO-portalen.

    Slik søker du

    • Du trenger ikke logge inn for å søke om ny plass.
    • Dersom du ikke er registrert tidligere vil du få brukernavn og passord tilsendt etter at søknad om SFO-plass er registrert.
    • Har du allerede brukernavn og passord benytter du dette ved innlogging.
    • Endring av plass: logg inn med brukernavn og passord
       

    Her kommer du direkte til Barnehage/SFO-portalen.

    Søknadsfrist

    Søknadsfrist for opptak i SFO (skolefritidsdel) for nytt skoleår er 15. mars.

    Søknad om endring av plass kan gjøres hele året.

    Ansvarlig

    Oppvekstavdelingen

    Tlf. 74 21 71 00
    Postadresse: Namsos kommune, Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos
    Besøksadresse: Samfunnshuset, Abel Margrethe Meyers gt 12, Namsos

    Eventuelle spørsmål kan rettes til den enkelte skole.

  • Skoleskyss for elev som bor skiftevis hos mor og far - søknad
  • Slik søker du

    Søknaden må inneholde:

    • Elevens navn, folkeregistrert adresse, skole, klasse og skoleår.
    • Navn, folkeregistrert adresse (gnr/bnr), telefonnummer og e-postadresser til begge foreldre.
    • Forutsetning med 50-50 % deling av omsorg bekreftes av foreldrene med en samværsavtale 
    • En beskrivelse av skyssbehovet (foreldrekjøring, partallsuker/oddetallsuker, skyss til bussholdeplass osv)
    • Opplysning om eventuell SFO-ordning for eleven.


    Krav til dokumentasjon: samværsavtale

    Søknaden sendes til skolen
    Det må søkes for hvert skoleår. Eventuelle spørsmål om slik skyss rettes til fylkeskommunen.

    Søknadsfrist

    15. mars hvert år. Nye søknader behandles forløpende ved behov

    Ansvarlig

    Nord-Trøndelag fylkeskommune
    Eventuelle spørsmål om slik skyss rettes til fylkeskommunen.

Helse- og omsorg

  • Henvisning til fysio- /ergoterapi
  • Skjemaet benyttes når personer står i fare for, eller har opplevd redusert funksjonsnivå både psykisk, fysisk og sosialt. Fysioterapeuten vil foreta en undersøkelse og faglig vurdering av behovet.

    Slik søker du

    Bruk skjemaet Henvisning til fysio- / ergoterapi når du skal søke.

    I henvisningen er det viktig å fylle ut personalia og telefonnummer samt en kort redegjørelse for henvisningsgrunn/diagnose.

     

    Søknadsfrist

    Ingen søknadsfrist. Du kan søke hele året.

    Ansvarlig

    Ta kontakt med Fysio- og ergoterapitjenesten hvis du trenger hjelp til utfylling av skjemaet.
    Telefon: 469 16 400, telefon sentralbord: 74 21 71 00.
    E-post: postmottak@namsos.kommune.no
    Leder Fysio- og ergoterapitjenesten: Gørhill S. Andreassen
    Besøksadresse: Prestegårdsstien 4, Namsos (Helsehuset).
    Postadresse: Postboks 333 sentrum, 7801 Namsos

    Se også

    Henvisning til ergoterapi voksne

  • Ledsagerbevis - søknadsskjema
  • Bruk dette skjemaet dersom du ønsker å søke om ledsagerbevis:
    Søknadsskjema - ledsagerbevis

    Ledsagerbevisordningen er for mennesker som trenger ledsager når de deltar på kultur- og fritidstilbud som tar inngangspenger. Beviset lar ledsageren komme gratis inn, mens innehaveren betaler vanlig pris. Det må foreligge et åpenbart behov for følge, støtte og tilsyn hvor det er nødvendig med ledsager. Nedre aldersgrense er normalt 8 år.

    Søknadsfrist

    Søknadsskjemaet består av to deler: del en er en egenerklæring som du selv skal fylle ut og beskrive hvorfor du trenger ledsager. Del to er en erklæring fra fastlege/helse- og omsorgstjeneste som fylles ut av fastlege, brukerkontoret eller leder for kommunal helse- og omsorgstjeneste. Det er viktig at begge deler fylles ut, og at alle spørsmål besvares.

    Husk å legge ved passfoto.

    Hvis en annen søker på vegne av deg, må vedkommende ha ditt samtykke/fullmakt.

    Ansvarlig

    Kontakt Servicetorget hvis du trenger hjelp til utfylling av skjemaet.
    Sentralbord: 74 21 71 00
    E-post: postmottak@namsos.kommune.no
    Besøksadresse: Abel Margrethe Meyers gt 12, Namsos samfunnshus
    Postadresse: Postboks 333 sentrum, 7801 Namsos
    Nettprat: Er snakkebobla til høyre på denne siden grønn, så sitter vi klar til å ta imot spørsmål fra deg! Klikk på bobla for å starte en samtale.

     

  • Parkeringskort for forflytningshemmede
  • For å parkere på parkeringsplasser for forflytningshemmede, må du ha tillatelse til det i form av parkeringskort for forflytningshemmede.

    Slik søker du

    Elektronisk søknadsskjema
    I selve søknaden må søker få fram opplysninger som tilsier at han/hun har særlig behov for parkeringslettelser.

    Legeerklæring må leveres - skjema
    Den kan legges som vedlegg i søknaden eller ettersendes til Servicetorget

     

    Søknadsfrist

    Ingen søknadsfrist, du kan søke hele året.

    Ansvarlig

    Kontakt Servicetorget hvis du trenger hjelp til utfylling av skjemaet.

    Sentralbord: 74 21 71 00
    E-post: postmottak@namsos.kommune.no
    Besøksadresse: Abel Margrethe Meyers gt 12, Namsos samfunnshus
    Postadresse: Postboks 333 sentrum, 7801 Namsos

  • Søknad om helse- og omsorgstjenester
  • Søknadsskjema helse- og omsorgstjenester

    • Hjemmesykepleie
    • Praktisk bistand
    • Psykisk helsetjeneste
    • Rusoppfølging
    • Avlastning i institusjon
    • Avlastning utenfor institusjon
    • Støttekontakt
    • Omsorgslønn
    • Trygghetsalarm
    • Dagopphold i institusjon
    • Langtidsopphold i institusjon
    • Botilbud med heldøgns omsorgstjenester
    • Individuell plan
    • Annet

    Søknadsfrist

    Ingen søknadsfrist. Du kan søke hele året.

    Ansvarlig

    Kontakt Brukerkontoret hvis du trenger hjelp til utfylling av skjemaet.

    Sentralbord: 74 21 71 00
    Besøksadresse: Søren R. Thornæs veg 11
    Postadresse: Postboks 333 sentrum, 7801 Namsos

  • Søknad om leie av kommunal bolig
  • Slik søker du

    Bruk søknadsskjemaet.

    Husk vedleggene som skal følge skjemaet:

    • Bostedsattest for alle personer i husstanden (fås hos Skatteetaten/Folkeregisteret) 
    • Opplysninger om nåværende boforhold ved leiekontrakt, bekreftelse fra institusjon eller annet. 
    • Utskrift av ligning med skatteavregning fra siste ligningsår for alle personer i husstanden over 18 år. (fås hos Skatteetaten/Folkeregisteret). 
    • Dokumentasjon av nåværende månedlige brutto inntekt (lønns- eller trygdeslipp eller annet) for de to siste månedene for alle personer i husstanden med lønn, trygd eller pensjon, regnskapsattest for personlig næringsdrivend

    Søknadsfrist

    Ingen søknadsfrist. Du kan søke hele året.

    Ansvarlig

    Ta kontakt med brukerkontoret dersom du trenger hjelp til utfylling av skjemaet.

    Sentralbord: 74 21 71 00
    E-post: postmottak@namsos.kommune.no
    Besøksadresse: Søren R. Thornæs veg 11
    Postadresse: Postboks 333 sentrum, 7801 Namsos

     

  • Støttekontakt
  • Søknadsfrist

    Ingen søknadsfrist. Du kan søke hele året.

    Ansvarlig

    Kontakt brukerkontoret dersom du trenger hjelp til utfylling av skjemaet

    Sentralbord: 74 21 71 00
    E-post: postmottak@namsos.kommune.no
    Besøksadresse: Søren R- Thornæs veg 11
    Postadresse: Postboks 333 sentrum, 7801 Namsos
    Nettprat: Er snakkebobla til høyre på denne siden grønn, så sitter vi klar til å ta imot spørsmål fra deg! Klikk på bobla for å starte en samtale.

     

    Se også

    Informasjon om støttekontakt fra helsenorge.no

  • Transporttjeneste for funksjonshemmede (TT-kort) - søknad
  • Transporttjenesten for funksjonshemmede, TT-ordningen, er et transporttilbud til personer bosatt i Nord-Trøndelag, som på grunn av funksjonshemming har store vansker med å benytte ordinære kollektive transportmidler. Transporttilbudet skal gjelde personer som er varig funksjonshemmet, og ordningen skal bidra til at de skal kunne leve et så aktivt liv som mulig.  

    Retningslinjer 2017

    Transporttjenesten for funksjonshemmede (TT) - mer informasjon

     

    Slik søker du

    For å få hjelp med søknaden kan Brukerkontoret kontaktes.

    Søknadsskjema - reiserett med Nord-Trøndelag fylkeskommunes transporttjeneste. (TT-kort).

    Legeerklæring må følge utfylt søknad. Hvis en annen søker på vegne av deg, må vedkommende ha ditt samtykke/fullmakt.

    Søknadsfrist

    Datoene for søknadsfristene er:

    15. februar

    1. april

    15. mai

    1. juli

    15. august

    1. oktober

    15. november

    1. januar

    Ansvarlig

    Kontakt brukerkontoret hvis du trenger hjelp til utfylling av skjemaet.
    Sentralbord: 74 21 71 00
    E-post: postmottak@namsos.kommune.no
    Besøksadresse: Søren R. Thornæs veg 11, 7801 Namsos
    Postadresse: Postboks 333 sentrum, 7801 Namsos

  • Verge - orientering og søknadsskjema
  • En verge ivaretar interessene til en person som enten er mindreårig, eller har fått oppnevnt verge, og handler på dennes vegne. Det kan oppnevnes verge for den som trenger hjelp til å ivareta sine egne interesser, enten økonomisk eller på annen måte.

    Vergemålsportalen finnes skjema som benyttes i forbindelse med vergemål.

    Slik søker du

    Skjemaet må fylles ut så fullstendig som mulig og sendes til fylkesmannen i det fylket der personen som trenger vergemål er folkeregistrert.

    Søknadsfrist

    Ingen søknadsfrist, du kan søke hele året.

    Ansvarlig

    Ta kontakt med Fylkesmannen i Nord-Trøndelag hvis du trenger hjelp til utfylling av skjemaet
    Sentralbord: 74 16 80 00
    Besøksadresse: Strandveien 38, Steinkjer
    Postadresse: Postboks 2600 7734 Steinkjer
    E-post: fmntpost@fylkesmannen.no

Bygg og bo

  • Ansvarsrett med personlig godkjenning - søknad
  • Søknadsskjema
     

    Søknad om ansvarsrett sendes kommunen ved hvert tiltak. I særlige tilfelle kan kommunen etter søknad gi personlig godkjenning til faglig kvalifisert person, jf. forskrift om godkjenning for ansvarsrett av 22. januar 1997 nr. 35, §§ 17.1 og 17.2

    Ansvarlig

    Kontakt Byggesak, kart og oppmåling  hvis du trenger hjelp til utfylling av skjemaet.

    Sentralbord: 74 21 71 00 
    E-post: bko@namsos.kommune.no
    Besøksadresse: Carl Gulbransons gate 4
    Postadresse: Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos

  • Avkjørsel fra offentlig veg
  • Søknadsskjema

    Vegloven § 40 -43 gir lovhjemmel for at vegmyndigheten kan sette krav til utforming, bygging og vedlikehold av avkjørsler.

    Når det skal bygges en avkjørsel fra en kommunal veg, er det viktig at denne bygges slik at trafikksikkerheten for alle som ferdes langs vegen er ivaretatt.

    Alle tilpasninger til veg og fortau skal  gjøres på egen eiendom. Tilpasninger skal gjøres slik at vegens tekniske standard og funksjon opprettholdes.

    På bakgrunn av dette stilles det krav til frisikt, svingradius og lengdeprofil når det skal bygges nye avkjørsler.

    Ved utvidet/endret bruk av eksisterende avkjørsel gjelder samme krav som ved bygging av ny avkjørsel.

     

    Ansvarlig

    Kontakt Byggesak, kart og oppmåling  hvis du trenger hjelp til utfylling av skjemaet.

    Sentralbord: 74 21 71 00 
    E-postbko@namsos.kommune.no
    Besøksadresse: Carl Gulbransons gate 4
    Postadresse: Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos

  • Bestilling av oppstartsmøte
  • Møtet vil normalt kunne avholdes innen 3 uker fra bestilling. Du vil i løpet av få dager motta forslag til møtetidspunkt. Oppstartmøter avholdes i Byggesak, kart og oppmåling sine lokaler.

    Slik søker du

    Skjema - bestilling av oppstartmøte

    Følgende skal alltid vedlegges bestillingen (pdf-format):

    • Forslag til planavgrensning m/adkomst(er)
    • Eventuelle skisser

    Ansvarlig

    Byggesak, kart og oppmåling

    Kontaktinformasjon:

    Besøksadresse: Carl Gulbransons gate 4
    Postadresse: Namsos kommune, Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos
    Telefon: 74 21 71 00
    E-post: bko@namsos.kommune.no

  • Blanketter fra Direktoratet for byggkvalitet
  • Slik søker du

    Skjemaene kan skrives ut og fylles ut for hånd, eller du kan laste dem ned til egen maskin, fylle dem ut og lagre.

    På siden med oversikt over alle informasjonsblanketter finner du informasjon om hvordan du bruker skjemaene (blankettene)

    Kontakt Byggesakk, kart og oppmåling dersom du har spørsmål om hva som skal fylles ut i skjemaene.

    Ansvarlig

    Byggesak, kart og oppmåling

    Besøksadresse: Carl Gulbransons gate 4
    Postadresse: Namsos kommune, Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos
    Telefon: 74 21 71 00
    E-post:bko@namsos.kommune.no
  • Boligtilskudd - søknad, Husbanken
  • Når boligen må tilpasses dine spesielle behov for at du skal kunne bo der, kan du søke om boligtilskudd til dekning av kostnader til faglig bistand til prosjektering, dvs til arkitekthonorar eller lignende.

    Det kan også gis tilskudd til utredning i forkant av prosjekteringen. Tilskudd til utredning kan gis til enkle undersøkelser av bolig og uteområder, beskrivelser av den tekniske tilstanden på boligen, arealbehov, muligheter og begrensninger og økonomisk overslag. Dette gjelder enten du skal bygge nytt, kjøpe bolig eller bygge om boligen du bor i.

    Tilskuddet er beløpsbegrenset.

    Tilskuddet gis til funksjonshemmede og andre som har behov for tilrettelegging av boligen.

     

    Slik søker du

    Søknadsskjema

    For å fylle ut skjema trenger du

    • ditt fødselsnummer, evt. foresattes fødselsnummer
    • navn og tlf./adresse på kontaktpersoner i kommunen

    Du velger selv fagkyndig, men prosjektering av boligen og utredning i forkant må skje i forståelse med ergoterapeut/boligkonsulent i kommunen din.

    Søknad om tilskudd sendes til Nav Namsos.

    Ansvarlig

    NAV Namsos
    Telefon 55 55 33 33 kl. 08.00–15.30
    Postadresse Postboks 54, 7801 Namsos
    Besøksadresse Søren R. Thornæs’ veg 11
    Kontaktinformasjonssider til NAV Namsos

  • Bostøtte - informasjon/søknad, Husbanken
  • Dette skjemaet brukes når du skal søke om Bostøtte fra Husbanken. http://www.husbanken.no/bostotte/slik-soker-du/

    Alle over 18 år kan søke bostøtte, unntatt studenter og personer i førstegangstjeneste. Du kan likevel søke hvis du:

    • Er student med barn
    • Er student uten barn og studiet er et ledd i offentlig arbeidsrettet tiltak
    • Er forelder til en hjemmeboende student
    • Er forelder til en i førstegangstjeneste som ikke bor hjemme
    • Er under 18 år og har egne barn

    Boligen må:

    • Være en selvstendig bolig med egen inngang
    • Ha eget bad og toalett, kjøkkenløsning og mulighet for hvile

    Bostøtten avhenger av inntekt og formue til deg og de du bor med. Hvis dette overstiger en øvre grense, har du ikke rett på bostøtte.

    Slik søker du

    Du kan søke bostøtte elektronisk eller på papirskjema. Du kan søke elektronisk hvis du har elektronisk ID og alle i boligen er folkeregistrert på adressen.

    Du finner skjemaene her: http://www.husbanken.no/bostotte/slik-soker-du/

    Søknadsfrist

    Søknadsfristen er 14. hver måned, og du får svar innen 10. neste måned. Får du bostøtte, overføres søknaden din automatisk til neste måned hvis det ikke har skjedd endringer. Har du spørsmål eller trenger hjelp, må du henvende deg til NAV Namsos.

    Ansvarlig

    Kontakt NAV Namsos hvis du trenger hjelp til utfylling av skjemaet.
    Telefon: 55 55 33 33 kl. 08.00-15.30
    Besøksadresse: Søren R. Thornæs veg 11
    Postadresse: Postboks 54 Sentrum, 7801 Namsos

  • Byggblanketter (pbl)
  • Slik søker du

    Byggsøk - alle skjema

    Du må ha opprettet brukernavn og passord for å bruke ByggSøk. Trykk "Ny bruker - søke" for å registrere deg som bruker med rettighet til å utarbeide byggesøknad. 

    Ansvarlig

    Kontakt Byggesak, kart og oppmåling  hvis du trenger hjelp til utfylling av skjemaet.

    Sentralbord: 74 21 71 00
    E-post: bko@namsos.kommune.no
    Besøksadresse: Carl Gulbransons gate 4
    Postadresse: Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos

  • Dispensasjon (bygge- eller anleggstiltak) - søknad
  • Når et bygge- eller anleggstiltak ikke er i samsvar med reguleringsbestemmelser, bebyggelsesplan, kommuneplanens bestemmelser eller lover, vedtekter eller forskrifter, er det behov for å søke om dispensasjon (tillatelse til å bygge noe som i utgangspunktet ikke er tillatt).

    Dispensasjonssøknaden kan legges ved byggesaken til kommunen, eller dispensasjonssøknaden kan leveres alene, og bli behandlet før byggesøknaden blir innsendt.

    Husk at nabovarsling må utføres, og at det må fremgå av varselet at det søkes om dispensasjon.

    Slik søker du


    Søknadskjema

    Hvordan skal dispensasjonssøknaden utformes?

    • Bruk skjemaet der du eller ansvarlig søker i søknadssaker, skriver hvilken lov/forskrift/bestemmelse det søkes om dispensasjon fra.
    • Beskriv hva som skal gjøres som bryter med bestemmelsene/lovene/vedtektene/forskriftene.
    • I søknaden må fordelene ved dispensasjon være klart større enn ulempene etter en samlet vurdering.
    • Opplys hvilken eiendom det gjelder.
    • Tiltakshaver eller ansvarlig søker må underskrive.
    • Legg ved bekreftelse på at naboer er varslet

    Ansvarlig

    Kontakt Byggesak, kart og oppmåling  hvis du trenger hjelp til utfylling av skjemaet.


    Sentralbord: 74 21 71 00
    E-post: bko@namsos.kommune.no 
    Besøksadresse: Carl Gulbransons gate 4
    Postadresse: Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos

    Se også

    Lover og forskrifter som Plan- og bygningslov, tekniske forskrifter til Plan- og bygningsloven, veiledning til Plan- og bygningslov, veglov og annet lovverk, finnes på:
    www.lovdata.no (gjeldende lover)
    www.be.no (byggeregler)

  • Dispensasjon fra veglovens bestemmelser om byggeavstand - søknad
  • Søknadsskjema - Dispensasjon fra veglovens bestemmelser om byggeavstand 

    Bruk dette skjemaet dersom du ønsker å søke om dispensasjon fra veglovens bestemmelser om byggeavstand.

    Ansvarlig

    Kontakt Byggesak, kart og oppmåling  hvis du trenger hjelp til utfylling av skjemaet.

    Sentralbord: 74 21 71 00 
    E-post: bko@namsos.kommune.no
    Besøksadresse: Carl Gulbransons gate 4
    Postadresse: Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos

  • Ferdigmelding på arbeid
  • Slik søker du

    Så snart arbeidet er ferdig utført, sender ansvarlig utførende ferdigmelding.

    Det leveres ferdigmelding for:

    • Graving i kommunal veg
    • Sanitærinnstallasjon
    • GPS-innmåling

     

    Elektronisk skjema

    Ansvarlig

    Kontakt Byggesak, kart og oppmåling  hvis du trenger hjelp til utfylling av skjemaet.

    Sentralbord: 74 21 71 00 
    E-post: bko@namsos.kommune.no
    Besøksadresse: Carl Gulbransons gate 4
    Postadresse: Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos

  • Grunnbokutskrift - elektronisk bestilling - kartverket
  • Informasjon og bestilling av utskrift fra Grunnbok finner du på sidene til Proffforvalt.no

    Hva er grunnboken?

    Grunnboken er et register over tinglyste rettigheter og heftelser i fast eiendom og andeler i borettslag. Hver eiendom i Norge har sitt eget blad i grunnboken som inneholder informasjon om juridiske og økonomiske forhold. Grunnboken er en del av eiendomsregisteret.
     

    Grunnboken og matrikkelen inneholder blant annet:

    • Registrerte eierforhold (hjemmel)

    • Pengeheftelser

    • Servitutter

    • Tomteareal

    • Juridiske rettigheter

    • Plikter knyttet til eiendommen

    Alle kan bestille grunnboksblad på hvilken som helst eiendom i Norge.

    Ansvarlig

    Byggesak, kart og oppmåling

    Besøksadresse: Carl Gulbransons gate 4
    Postadresse: Namsos kommune, Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos
    Telefon: 74 21 71 00
    E-post: bko@namsos.kommune.no

  • Leie av kommunal bolig - søknadsskjema
  •  

    Søker(e) må:

    • ha lovlig opphold i Norge

    • som hovedregel være folkeregistrert sammenhengende i Namsos kommune de siste 2 år

    • være uten, eller være i ferd med å bli uten egnet bolig

    • ikke ha inntekt, formue eller alternative muligheter til selv å skaffe seg egnet bolig

    • ta imot tilbudte hjelpetiltak for å mestre boforholdet

    Hvis søker har uoppgjort gjeld til Namsos kommune fra tidligere boforhold, kan det stilles vilkår om at det inngås nedbetalingsavtale for gjelden. Kommunen kan stille vilkår om at søker(e) benytter tilbudte hjelpetiltak som oppfølging eller liknende. Dersom slike hjelpetiltak ikke benyttes, kan søknaden avslås. Ved knapphet på tilgjengelige boliger gjøres det en prioritering mellom kvalifiserte søkere.

    Slik søker du

    Før du fyller ut skjemaet bør du ha hentet frem personnummer på alle i familien og inntekstopplysninger.

    Søknadsskjema

    Ansvarlig

    Helse- og omsorgstjenesten

    Telefon:74 21 71 00
    Besøksadresse: Abel Margrethe Meyers gate 12,
    Namsos, Postadresse: Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos
    E-post: postmottak@namsos.kommune.no

  • Nabovarsel/erklæring
  • Ved utvendige søknadspliktige arbeider, skal naboer varsles i form av et nabovarsel. Intensjonen med et nabovarsel er at naboer og gjenboere skal få en anledning til å ivareta sine interesser. Skjema for nabovarsel finner du her.

    Søknadsfrist

    Ingen søknadsfrist. Du kan søke hele året.

    Ansvarlig

    Kontakt Byggesak, kart og oppmåling dersom du trenger hjelp til utfylling av skjemaet.

    Sentralbord: 74 21 71 00
    E-post: postmottak@namsos.kommune.no
    Besøksadresse: Carl Gulbransons gate 4
    Postadresse: Postboks 333 sentrum, 7801 Namsos
    Nettprat: Er snakkebobla til høyre på denne siden grønn, så sitter vi klar til å ta imot spørsmål fra deg! Klikk på bobla for å starte en samtale.

  • Rekvisisjon av kartforretning / deling av grunneiendom
  • Ansvarlig

    Kontakt Byggesak, kart og oppmåling hvis du trenger hjelp til utfylling av skjemaet.
    Sentralbord: 74 21 71 00
    E-post: postmottak@namsos.kommune.no
    Besøksadresse: Carl Gulbransons gate 4
    Postadresse: Postboks 333 setnrum, 7801 Namsos
    Nettprat: Er snakkebobla til høyre på denne siden grønn, så sitter vi klar til å ta imot spørsmål fra deg! Klikk på bobla for å starte en samtale.

     

  • Søknad om avkjørsel eller dispensasjon fra byggegrenser
  • Søknad om avkjørsel på riks- og fylkesveier behandles av Statens vegvesen, som har ansvar for disse veiene. Unntaket er behandling av mindre reguleringsendring i regulerte områder. 

    Elektronisk søknadsskjema

    Slik søker du

    Som søker kan du søke for deg selv eller andre. Hvis du søker for andre må du bekrefte at rette vedkommende har gitt samtykke.

    Du kan søke om avkjørsel, dispensasjon fra byggegrenser eller begge i samme skjema.

    Trenger du hjelp til utfylling av skjemaet? Les gjennom denne veiledningen eller kontakt byggesaksavdelingen.

    Med detaljkart menes kart i målestokk 1:1000/1:500 hvor planlagt tiltak er tegnet inn med målsatt avstand til midten av vegen.

    Den totale størrelsen på alle vedleggene må være under 10 MB

    Ansvarlig

    Byggesak, kart og oppmåling

    Besøksadresse: Carl Gulbransons gate 4
    Postadresse: Namsos kommune, Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos
    Telefon: 74 21 71 00
    E-post: bko@namsos.kommune.no

  • Søknad om leie av kommunal bolig
  • Slik søker du

    Bruk søknadsskjemaet.

    Husk vedleggene som skal følge skjemaet:

    • Bostedsattest for alle personer i husstanden (fås hos Skatteetaten/Folkeregisteret) 
    • Opplysninger om nåværende boforhold ved leiekontrakt, bekreftelse fra institusjon eller annet. 
    • Utskrift av ligning med skatteavregning fra siste ligningsår for alle personer i husstanden over 18 år. (fås hos Skatteetaten/Folkeregisteret). 
    • Dokumentasjon av nåværende månedlige brutto inntekt (lønns- eller trygdeslipp eller annet) for de to siste månedene for alle personer i husstanden med lønn, trygd eller pensjon, regnskapsattest for personlig næringsdrivend

    Søknadsfrist

    Ingen søknadsfrist. Du kan søke hele året.

    Ansvarlig

    Ta kontakt med brukerkontoret dersom du trenger hjelp til utfylling av skjemaet.

    Sentralbord: 74 21 71 00
    E-post: postmottak@namsos.kommune.no
    Besøksadresse: Søren R. Thornæs veg 11
    Postadresse: Postboks 333 sentrum, 7801 Namsos

     

  • Sanitærabonnement
  • Slik søker du

    Elektronisk søknadsskjema


    Bruk dette skjemaet når du skal søke om:

    • Tilkopling og abonnement til offentlig vann-/avløpsanlegg
    • Melding om reperasjon/endring/supplerende tiltak i bestående 
      sanitæranlegg i bolig- og/eller fritidsbebyggelse

    Vedlegg kan lastes opp i skjemaet.

    Ansvarlig

    Kontakt Byggesak, kart og oppmåling  hvis du trenger hjelp til utfylling av skjemaet.

    Sentralbord: 74 21 71 00 
    E-post: bko@namsos.kommune.no
    Besøksadresse: Carl Gulbransons gate 4
    Postadresse: Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos

  • Sanitæranlegg avløp / utslipp spredt bebyggelse - elektronisk skjema
  • Bruk dette skjemaet ved søknad om sanitæranlegg avløp / utslipp spredt bebyggelse.

    Søknadsfrist

    Ingen søknadsfrist, du kan søke hele året.

    Ansvarlig

    Kontakt Kommunalteknikk og eiendom dersom du trenger hjelp til utfylling av skjemaet.

    Sentralbord: 74 21 71 00
    E-post: postmottak@namsos.kommune.no
    Besøksadresse: Carl Gulbransons gate 4
    Postadresse: Postboks 333 sentrum, 7801 Namsos
    Nettprat: Er snakkebobla til høyre på denne siden grønn, så sitter vi klar til å ta imot spørsmål fra deg! Klikk på bobla for å starte en samtale.

     

  • Startlån bolig - informasjon og søknadsskjema
  • Har du vanskeligheter med å komme inn på boligmarkedet eller å kunne bli boende i boligen din? Da kan startlån være en aktuell låneordning for deg.

    Slik søker du

    Informasjon om startlån på kommunens hjemmeside
    Husbankens nettsider: informasjon om hvordan du kan søke om startlån

    Søknadsskjema

    Ansvarlig

    NAV Namsos, kontaktinformasjon

Kultur og idrett

  • Halltid - søknadsskjema
  • Det må logges inn med brukernavn og passord. Har dere ikke det så kontakt web.administrator for idrettsrådet, Ulf Bergum på epost: ulf.bergum@gmail.com

    Slik søker du

     

    De som ønsker halltid i Namsoshallen må søke via Idrettsrådets hjemmeside: http://www.namsosidrettsrad.no/member/

    Idrettsrådet er ansvarlige for selve fordelingen og vil om nødvendig innkalle lagene til et fellesmøte. De vil også sende ut de nye retningslinjene.

    Når det gjelder skolenes gymsaler må det søkes direkte til den enkelte skole. Info finner dere på kommunens hjemmeside http://www.namsos.kommune.no/utleie-av-skolelokaler.356071.no.html

    Søknadsfristen settes til 15.juni.

    Søknad om halltid i fotballhallen

    NB! Når det gjelder fotballhallen er det egen søknadsrunde på dette om høsten. Søkes også via idrettsrådets hjemmeside.

    Søknadsfrist halltid i fotballhallen er satt til 25 okt.

    Søknadsfrist

    Halltid: på våren

    Halltid i fotballhall: på høsten

    Følg med på kommunens hjemmeside/Facebookside

    Ansvarlig

    Namsos idrettsråd
    Ulf Bergum
    ulf.bergum@gmail.com

     

  • Kulturmidler - søknadsskjema
  • Målgruppe
    Alle lag/foreninger tilhørende Namsos kommune og som er aktive, har et ideelt formål og ordnede regnskapsforhold kan søke.

    Vi anbefaler deg å lese retningslinjene før du fyller ut søknadsskjemaet.

    Slik søker du

    Elektronisk søknadsskjema

    I søknaden kan det ikke søkes (krysses av) for støtte til mer enn ett formål.

    Søknaden skal ha følgende vedlegg:

    • Årsmøtegodkjent regnskap med revisjonsberetning for siste år
    • Årsberetning for siste år
    • Budsjett for inneværende år
    • Kopi av medlemsliste
    • Virksomhetsplan for inneværende aktivitetsår.

    Ved manglende dokumenter vil søknaden ikke bli behandlet.

    Søknad om Kulturmidler fylles inn i elektronisk skjema, og alle vedlegg lastes opp i samme prosess

    Nytt av året er at det forutsettes at lagene som søker har organisasjonsnummer. Hvis ditt lag/din forening ikke har org. nr. er det en enkel prosess å få ordnet dette hos Brønnøysundregistrene.
    Informasjon fra Enhetsregistret til lag og foreninger
    Samordnet registermelding (registrering krever innlogging på Altinn)

    Søknadsfrist

    Søknadsfrist 1. mai 2017

    Ansvarlig

    Kontaktinformasjon, Oppvekst, omsorg og kultur
    Postadresse: Namsos kommune, Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos
    Telefon: 74 21 71 00
    E-post: postmottak@namsos.kommune.no

  • Spillemidler til anlegg for idrett og fysisk aktivitet
  • Spillemidler til bygging og rehabilitering av idrettsanlegg. Anlegg i lokalmiljøet, som stimulerer og tilfredsstiller barns behov for fysisk aktivitet i
    organiserte eller egenorganiserte former, prioriteres spesielt.

    Slik søker du

    Orientering om spillemidler 2016

    All informasjon om søknadsprosessen og elektronisk søknadsskjema finner du på nettsidene regjeringen.no

    Ansvarlig

    Kultur, idrett og fritid
    Kontaktperson i Namsos kommune: Ove Sæternes,
    ove.saternes@namsos.kommune.no Tlf. 907 03 065

Næring og service

  • Leie av festplassen i Namsos sentrum - skjema
  • Slik søker du

    • Fyll ut søknadsskjema. Skjemaet sendes til Servicetorget, Namsos kommune
    • Namdal Politikammer må gi sitt samtykke i.h.t. kap I § 14 i Politivedtekt for Namsos
    • Politivedtektene for Namsos må følges

    Søknadsfrist

    Søknad må leveres minimum 1 måned før arrangementdato.

    Ansvarlig

    Servicetorget
    Tlf. 74 21 71 00
    E-post: postmottak@namsos.kommune.no
    ​Besøksadresse: Abel Margrethe Meyers gt 12, Namsos samfunnshus
    Postadresse: Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos

    Se også

    Kopi av reglement, politivedtektene i Namsos, forskrift om handel utenfor fast utsalgssted i Namsos kommune og lukningsvedtekter for utsalgssteder fås ved henvendelse til Servicetorget, Namsos kommune, eller på kommunens hjemmeside.

  • Leie av torgplass på festplassen - skjema
  • Slik søker du

    • Fyll ut søknadsskjema. Skjemaet sendes til Servicetorget, Namsos kommune
    • Det kan søkes om enkeltdager/hel uke.
    • Nord-Trøndelag politidistrikt må gi sitt samtykke i.h.t. kap I § 14 i Politivedtekt for Namsos
    • Politivedtektene for Namsos, Forskrift om handel, utenfor fast utsalgssted, i Namsos, samt Lukningsvedtekt for utsalgssteder i Namsos, må følges.

    Ansvarlig

    Servicetorget
    Tlf. 74 21 71 00
    E-post: postmottak@namsos.kommune.no
    ​Besøksadresse: Abel Margrethe Meyers gt 12, Namsos samfunnshus
    Postadresse: Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos

    Se også

    Kopi av reglement, politivedtektene i Namsos, forskrif om handel utenfor fast utsalgssted i Namsos kommune og lukningsvedtekter for utsalgssteder fås ved henvendelse til Servicetorget, Namsos kommune, eller på kommunens hjemmeside

    Leie av Festplassen i Namsos til arrangement

  • Salgsbevilling for alkohol
  • Driver du butikk og skal selge alkoholholdig drikke til forbruker, må du søke kommunen om salgsbevilling. Salgsbevillingen gjelder alkoholdig drikke i gruppe 1, dvs. drikke som inneholder over 2,5 og høyst 4,7 volumprosent alkohol. Du får ikke bevilling dersom du driver kiosk eller bensinstasjon. Politiet kan stenge et sted som selger alkoholholdig drikke uten å ha bevilling.

    Slik søker du

    Elektronisk søknadsskjema

    Som vedlegg til søknaden må du sende:

    • Plantegninger over lokalets areal og funksjoner
    • Dokumentasjon på bestått kunnskapsprøve i alkoholloven for styrer og stedfortreder
    • Firmaattest fra Brønnøysundregistrene
    • Skatteattest for søker og andre med vesentlig innflytelse over virksomheten

    Kommunen kan ha tilleggskrav til dokumentasjon. Du bør skaffe deg en oversikt over disse kravene før du søker. Kommunen vil gi veiledning ved behov.

    Mer informasjon

    Ansvarlig

    Ass. Helse- og omsorgssjef Tore Flosand
    Telefon:74 21 71 00
    Besøksadresse: Namsos helsehus, Prestegårdsstien 4
    Namsos, Postadresse: Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos
    E-post: postmottak@namsos.kommune.no

  • Serverings og/eller skjenkebevilling
  • Driver du serveringssted og skal selge alkoholholdig drikke, må du søke kommunen om skjenkebevilling. Du må også søke om serveringsbevilling, hvis du ikke har dette fra før. Politiet kan stenge et sted som selger alkoholholdig drikk uten å ha skjenkebevilling.

    Skal du søke skjenkebevilling, må du også søke om serveringsbevilling dersom du ikke har denne bevillingen fra før. Søknad om både skjenke- og serveringsbevilling kan gjøres på samme skjema, du må da krysse av for både skjenke- og serveringsbevilling.

    Slik søker du


    Elektronisk søknadsskjema


    Som vedlegg til søknaden må du sende:

    • Plantegninger over lokalets areal og funksjoner
    • Dokumentasjon på bestått kunnskapsprøve i alkoholloven for styrer og stedfortreder
    • Dokumentasjon på bestått etablererprøve for styrer
    • Dokumentasjon på at styrer og stedfortreder er registrert i arbeidstakerregisteret (NAV) og har lovlig arbeidskontrakt
    • Firmaattest fra Brønnøysundregistrene
    • Skatteattest for bevillingssøker og andre med vesentlig innflytelse over virksomheten


    Kommunen kan ha tilleggskrav til dokumentasjon. Du bør skaffe deg en oversikt over disse kravene før du søker. Kommunen vil gi veiledning ved behov.

    Kommunen kan gi skjenkebevilling for inntil fire år, deretter må du søke om fornyelse. Du kan også søke for en bestemt del av året.

    For å få skjenkebevilling, må du enten ha en serveringsbevilling eller søke om dette samtidig.

    Videre må du som bevillingssøker og personer med vesentlig innflytelse (f.eks. medeiere) på virksomheten ha:

    • uklanderlig vandel i forhold til alkohollovgivningen og annen lovgivning som har sammenheng med alkohollovens formål
    • uklanderlig vandel i forhold til skatte-, avgifts- og regnskapslovgivningen

    Du må også utpeke en styrer og stedfortreder for salgsstedet. Disse personene må ha:


    Kunnskapsprøve kan avlegges hos Servicetorget, tlf. 74 21 71 00.

    Ansvarlig

    Ass. Helse- og omsorgssjef Tore Flosand
    Telefon:74 21 71 00
    Besøksadresse: Namsos helsehus, Prestegårdsstien 4
    Namsos, Postadresse: Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos
    E-post: postmottak@namsos.kommune.no

  • Skjenkebevilling - enkelt anledning/ambulerende
  • Ønsker du å servere alkoholholdig drikke i lukket selskap, må du søke kommunen om såkalt ambulerende skjenkebevilling. Selskapet kan ikke være åpent for utenforstående, det vil si at gjestene ikke kan være invitert gjennom annonser, plakater eller sosiale medier. I slike tilfeller må du i stedet søke om skjenkebevilling for et åpent arrangement.

    Mer informasjon

    Slik søker du


    Du må sende søknad til kommunen - elektronisk søknadsskjema
    Det må søkes i god tid før arrangementet skal finne sted, helst 30 dager før det finner sted.

    Du må bl.a. legge ved kopi av legitimasjon for styrer og stedfortreder. Kommunen kan ha tilleggskrav til dokumentasjon. Du bør skaffe deg en oversikt over disse kravene før du søker.

    Kommunen har plikt til å behandle søknaden din så snart som mulig. Dersom svar på søknaden ikke kan gis innen én måned, skal du få en skriftlig begrunnelse og opplysninger om når kommunen forventer å kunne svare deg.

    Det er opp til kommunen å vurdere om du skal få innvilget søknaden din. Får du avslag, må kommunen oppgi grunnen til dette.

    Kommunen vil gi veiledning ved behov. Ta kontakt med saksbehandler Morten Sommer på tlf. 74 21 71 00

    Ansvarlig

    Ass. Helse- og omsorgssjef Tore Flosand
    Telefon:74 21 71 00
    Besøksadresse: Namsos helsehus, Prestegårdsstien 4
    Namsos, Postadresse: Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos
    E-post: postmottak@namsos.kommune.no

Vann, avløp og renovasjon

  • Bestille/bytte avfallsdunk
  • For informasjon og kontaktskjema:

    www.mna.no

  • Vannmåler
  • For å få beregnet korrekt årsgebyr for vann og avløp må du melde inn ny målerstand.

    Slik søker du

    Start avlesningen fra venstre mot høyre. Det er de 7 første tallene i telleverket som skal leses av. Eks. 00123 (kommatall skal IKKE tas med). Du kan registrere avlesningen på følgende måter:

    1. Gå inn på linken for vannmåleravlesning på våre hjemmesider.
    2. Tast kundenummer
    3. Tast målernummer, og følg videre instruksjoner.
       
    • Registrer avlesningen på telefon 800 68 681:
    1. Tast kundenummer og avslutt med #-tast
    2. Tast målernummer og avslutt med #-tast
    3. Registrer ny målerstand, 7 siffer, avslutt med #-tast
    4. Bekreft målerstand med #-tast og vent på kvittering.
       
    • Send inn tilsendte vannmålerkort per post.

    Ansvarlig

    Namsos kommunalteknikk og eiendom
    v/Marita Fjær
    marita.fjar@namsos.kommune.no
    Besøksadresse: Carl Gulbransons gate 4, Namsos
    Postadresse: Namsos kommune, Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos
    Tlf. 975 60 019

Miljø og landbruk

Veg

  • Avkjørsel fra offentlig veg
  • Søknadsskjema

    Vegloven § 40 -43 gir lovhjemmel for at vegmyndigheten kan sette krav til utforming, bygging og vedlikehold av avkjørsler.

    Når det skal bygges en avkjørsel fra en kommunal veg, er det viktig at denne bygges slik at trafikksikkerheten for alle som ferdes langs vegen er ivaretatt.

    Alle tilpasninger til veg og fortau skal  gjøres på egen eiendom. Tilpasninger skal gjøres slik at vegens tekniske standard og funksjon opprettholdes.

    På bakgrunn av dette stilles det krav til frisikt, svingradius og lengdeprofil når det skal bygges nye avkjørsler.

    Ved utvidet/endret bruk av eksisterende avkjørsel gjelder samme krav som ved bygging av ny avkjørsel.

     

    Ansvarlig

    Kontakt Byggesak, kart og oppmåling  hvis du trenger hjelp til utfylling av skjemaet.

    Sentralbord: 74 21 71 00 
    E-postbko@namsos.kommune.no
    Besøksadresse: Carl Gulbransons gate 4
    Postadresse: Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos

  • Gravemelding
  • Slik søker du

    Elektronisk søknadsskjema

     
    Dette skjemaet kan brukes til tre forskjellige søknader sammen eller hver for seg.
    • Gravemelding
    • Sanitærmelding
    • Varslingsplan
    Ved graving på fylkes-, riks- eller europaveger skal det sendes egen søknad til Statens vegvesen.
     
    Ansvarlig utfører plikter å sende kommunen ferdigmelding ved endt arbeid. Informasjon om dette og skjema for ferdigmelding finnes på kommunes nettsider.

    Ansvarlig

    Kommunalteknikk og eiendom
    Tlf. 74 21 71 00
    Postadresse: Namsos kommune, Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos
    Besøksadresse: Carl Gulbransons gt 4, Namsos

    E-post: postmottak@namsos.kommune.no

  • Klage på parkeringsbot
  • Bruk dette skjemaet hvis du mener parkeringsgebyret er uriktig ilagt, og du ønsker å klage.

    Elektronisk skjema

    Skjema i papirform PDF document ODT document

    Slik søker du

    Bruk skjema i papirform eller elektronisk skjema.

    Søknadsfrist

    Klagen må fremsettes innen 3 uker fra ileggelsesdato. Etter utløpet av klagefristen kan klagen kun behandles dersom oversittelsen (forsinket klage) ikke kan bebreides klager, eller det av særlige grunner er rimelig at klagen likevel blir behandlet jf. Forvaltningsloven § 31.

    Ansvarlig

    Kontakt Servicetorget hvis du trenger hjelp til utfylling av skjemaet.
    Sentralbord: 74 21 71 00
    E-post: postmottak@namsos.kommune.no
    Besøksadresse: Abel Margrethe Meyers gt 12, Namsos samfunnshus
    Postadresse: Postboks 333 sentrum, 7801 Namsos
    Nettprat: Er snakkebobla til høyre på denne siden grønn, så sitter vi klar til å ta imot spørsmål fra deg! Klikk på bobla for å starte en samtale.

     

  • Parkering - søknad måned- og årskort
  • Slik søker du


    Søknadsskjema

    Det må fylles ut en søknad for hver bil.

    Kortet gjelder ikke buss og lastebil m.m.

    Ansvarlig

    Kontaktinformasjon, Namsos kommunalteknikk og eiendom
    Besøksadresse: Carl Gulbransons gate 4, Namsos
    Postadresse: Namsos kommune, Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos
    Telefon: 74 21 71 00
    E-post: postmottak@namsos.kommune.no

  • Parkeringskort for forflytningshemmede
  • For å parkere på parkeringsplasser for forflytningshemmede, må du ha tillatelse til det i form av parkeringskort for forflytningshemmede.

    Slik søker du

    Elektronisk søknadsskjema
    I selve søknaden må søker få fram opplysninger som tilsier at han/hun har særlig behov for parkeringslettelser.

    Legeerklæring må leveres - skjema
    Den kan legges som vedlegg i søknaden eller ettersendes til Servicetorget

     

    Søknadsfrist

    Ingen søknadsfrist, du kan søke hele året.

    Ansvarlig

    Kontakt Servicetorget hvis du trenger hjelp til utfylling av skjemaet.

    Sentralbord: 74 21 71 00
    E-post: postmottak@namsos.kommune.no
    Besøksadresse: Abel Margrethe Meyers gt 12, Namsos samfunnshus
    Postadresse: Postboks 333 sentrum, 7801 Namsos

  • Søknad om avkjørsel eller dispensasjon fra byggegrenser
  • Søknad om avkjørsel på riks- og fylkesveier behandles av Statens vegvesen, som har ansvar for disse veiene. Unntaket er behandling av mindre reguleringsendring i regulerte områder. 

    Elektronisk søknadsskjema

    Slik søker du

    Som søker kan du søke for deg selv eller andre. Hvis du søker for andre må du bekrefte at rette vedkommende har gitt samtykke.

    Du kan søke om avkjørsel, dispensasjon fra byggegrenser eller begge i samme skjema.

    Trenger du hjelp til utfylling av skjemaet? Les gjennom denne veiledningen eller kontakt byggesaksavdelingen.

    Med detaljkart menes kart i målestokk 1:1000/1:500 hvor planlagt tiltak er tegnet inn med målsatt avstand til midten av vegen.

    Den totale størrelsen på alle vedleggene må være under 10 MB

    Ansvarlig

    Byggesak, kart og oppmåling

    Besøksadresse: Carl Gulbransons gate 4
    Postadresse: Namsos kommune, Postboks 333 Sentrum, 7801 Namsos
    Telefon: 74 21 71 00
    E-post: bko@namsos.kommune.no

Tips en venn Skriv ut